loading
Meie asukoht
Helista meile
Rakvere Autotehnika OÜ

Rägavere tee 44

Telefon
  • Tõeliselt tugev: järjestikturbo, võimsus 154 kW/210 hj, suur pöördemoment
  • Ideaalne kombinatsioon: alati saadaval kaheksakäigulise automaatkäigukasti ja nelikveoga
  • Ülitõhus: kombineeritud NEDC-tsükli kütusekulu 6,9 liitrit, CO2-heide 183 g/km
  • Made in Germany: Kaiserslauterni tehases valminud mootor kõikidele Insignia versioonidele

Rüsselsheim.  Algab uute tippmootoritega Insignia Country Toureri tootmine: suvi hakkab lõppema ja tootmisliinilt saabuvad esimesed 2,0-liitrised BiTurbo diiselmootorid. Uued mootorid on kohandatud Country Tourerile ja teistele Opeli lipulaeva versioonidele. Teise põlvkonna Insignia Grand Sporti, Sports Toureri ja Country Toureri versioone saab sel aastal tellida uue tippklassi diiselmootoriga. Country Tourer ahvatleb eelkõige neid Insignia austajaid, kes soovivad stiilset ja praktilist maasturivälimusega universaalmudelit. Uustulnuka esmaesitlus toimub Frankfurdi autonäitusel (14.-24.september).

Uue 2,0-liitrise diiselmootori võimsuseks on 154 kW/210 hj 4000 pöördel minutis ja maksimaalne pöördemoment 480 Nm on tänu kaheetapilisele järjestikturbole saadaval juba 1500 pöördel minutis (Grand Sport 2.0 BiTurbo ametlik kütusekulu vastavalt NEDC-tsüklile:  linnas 8,7 l/100 km, maanteel 5,7 l/100 km, kombineeritud 6,9 l/100 km, ametlik CO2 heide kombineeritud tsüklis 183 g/km). Uus Insignia BiTurbo kiirendab nullist sajani vaid 7,9 sekundiga ja tippkiiruseks on 233 km/h.

Säärast jõudu tuleb teele arukalt üle kanda ning seepärast kuulub selle tippklassi mootori juurde alati ka sujuva tööga kaheksakäiguline automaatkäigukast ja pöördemomendi juhtimisega kõrgtehnoloogiline nelikvedu. Lisaks võimsusele on ka uue ühisanumsissepritsega mootori juhitavust (turbovõimsus igas olukorras) ning müra, vibratsiooni ja jäikuse näitajaid  praeguse ülimenuka 2,0-liitrise ühe turboga mootoriga võrreldes täiustatud (125 kW/170 hj mootoriga esiveolise Grand Sporti ametlik kütusekulu NEDC-tsüklis: linnas 6,7 l/100 km, maanteel 4,3 l/100 km, kombineeritud 5,2 l/100 km, ametlik CO2 heide kombineeritud tsüklis 136 g/km).

Opel avaldas lisaks seadusega nõutavatele ametlikele NEDC-tsükli andmetele ka ülemaailmse kergsõidukite ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) käigus saadud näitajad, mida sellest sügisest ka ametlikult nõutakse. WLTP-näitajad (Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo WLTP kütusekulu vahemik 12,2-6,2[1] l/100 km, kombineeritud 8,0-7,5 l/100 km, CO2 heide 209-196 g/km ) on realistlikumad kui seniajani ametlikult kehtivad NEDC-näitajad (Grand Sport 2.0 BiTurbo ametlik kütusekulu vastavalt NEDC-tsüklile: linnas 8,7 l/100 km, maanteel 5,7 l/100 km, keskmine 6,9 l/100 km, ametlik CO2 heide kombineeritud tsüklis 183 g/km). WLTP-näitajad võtavad arvesse ka erinevaid sõidustiile, mis võimaldab klientidel oma auto kütusekulu paremini hinnata[2]. WLTP tsüklile vastavad realistlikumad kütusekulu näitajad leiate veebilehelt opel.de.

Sarnaselt praegusele 125 kW/170 hj 2,0-liitrisele ühe turboga mootorile on ka uuel tippklassi mootoril ülitõhus heitgaaside järeltöötlustehnoloogia SCR (selektiivne katalüüsreduktsioon) koos AdBlue sissepritsega. See süsteem kõrvaldab heitgaasidest lämmastikoksiidi (NOx). Ammoniaaki (NH3) sisaldav uurea vesilahus reageerib SCR katalüsaatoris olevate lämmastikoksiididega ning tulemuseks on kahjutu lämmastik ja veeaur.

Uus kaheetapilise järjestikturboga tippklassi diiselmootor

Opel on kõrvaldanud maksimaalse kütusetõhususe ja sõidunaudingu teelt kõik takistused. Uuel diiselmootoril on kaheetapiline järjestikune turboülelaadimise süsteem. Sissevõetav õhk siseneb esimesse turboülelaadurisse, kus see kokku surutakse ja teise turboülelaadurisse suunatakse. See kõik on võimalik tänu muutuvale turbiinigeomeetriale ning tulemuseks on suurem pöördemoment madalatel pööretel ja rohkem võimsust kõrgematel pööretel. VGT-süsteem reguleerib tiivikuid paralleelselt heitgaasi vooluga, piirates selliselt ülerõhku ja vähendades kütusekulu. Tugevalt kokkusurutud ja väga kuum sissevõetav õhk liigub enne põlemiskambritesse jõudmist nüüd läbi vahejahuti. Seejärel pihustatakse diislit läbi seitsme avaga pihustite, mis teevad tsüklis kuni kümme sissepritset  rõhuga 2000 baari. Ülelaadimisrõhku juhitakse vastavalt mootori pööretele ja koormusele kolme möödavooluklapi ja elektriliselt käitatava muutuva turbiinigeomeetria abil.

Lisaks paremale tõhususele võeti uut mootorit kavandades algusest peale arvesse ka suuremat võimsust ja pöördemomenti ning müra, vibratsiooni ja jäikuse näitajate parandamist. Opeli insenerid andsid uuele mootorile malmist väntvõlli, tasakaalustusvõllid, jäigema hooratta ja kahes osas õlivanni, et vähendada diiselmootorile tüüpilist vibratsiooni ja müra miinimumini. Selleks, et kütusekulu veelgi vähendada, lülitub elektriline jahutusvedeliku pump sisse alles siis, kui temperatuur seda nõuab. Sarnaselt maineka 2,0-liitrise diiselmootoriga valmib ka uus BiTurbo diiselmootor Opeli Kaiserslauterni tehases.

Kahe turbo jõud: BiTurbo diiselmootorid on nüüd saadaval mudelitega Astra, Insignia, Vivaro ja Movano

2,0-liitrine BiTurbo diiselmootor võimsusega 143 kW/195 hj ja maksimaalse pöördemomendiga 400 Nm tegi oma debüüdi juba aastal 2012 esimese põlvkonna Insignias ning seejärel ka Astras, Cascadas, GTC-s ja Zafira Toureris. Insignia uus 154 kW/210 hj ja 480 Nm mootor sobitub täiuslikult Opeli kaheetapiliste turbomootorite praegusesse valikusse.   

Astra, Euroopa aasta auto 2016, on saadaval luukpärana ja Sports Tourerina koos 118 kW/160 hj 1.6 BiTurbo mootoriga. Neljasilindrilise mootori maksimaalne pöördemoment 350 Nm on saadaval juba 1500 p/min juures (Astra luukpära ametlik kütusekulu vastavalt NEDC-tsüklile: linnas 5,0 l/100 km, maanteel 3,4 l/100 km, kombineeritud 4,0 l/100 km, ametlik CO2 heide kombineeritud tsüklis 106 g/km CO2). Kiireim diiselmootoriga Astra saavutab paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruse vaid 8,9 sekundiga ja tippkiiruseks on 220 km/h.

Kaheetapilise turboülelaadimise süsteem annab hea sooritusvõime ja madala kütusekulu ka Opeli mahtuniversaalidele ja kergetele kaubikutele. Vivaro on saadaval kahe ülitõhusa 1,6-liitrise BiTurbo variandiga: ühel on võimsuseks 92 kW/125 hj ja maksimaalseks pöördemomendiks 320 Nm (Combi L1 ametlik kütusekulu vastavalt NEDC-tsüklile:  linnas 6,4 l/100 km, maanteel 5,1 l/100 km, kombineeritud 5,6 l/100 km, ametlik CO2 heide kombineeritud tsüklis 145 g/km) ning teisel vastavalt 107 kW/145 hj ja 340 Nm (Combi L1 ametlik kütusekulu vastavalt NEDC-tsüklile:  linnas 6,6 l/100 km, maanteel  5,4 l/100 km, kombineeritud 5,9 l/100 km, ametlik CO2 heide kombineeritud tsüklis 152 g/km).

Vivaro mootoritest veidi parema sooritusvõimega on Opel Movano suurema töömahuga 2,3-liitrised diiselmootorid. Ka siin pakutakse kahte varianti: 107 kW/145 hj ja 350 Nm (Combi1 ametlik kütusekulu vastavalt NEDC-tsüklile: linnas 7,4 l/100 km, maanteel 5,8 l/100 km, kombineeritud 6,3 l/100 km, ametlik CO2 heide kombineeritud tsüklis 165 g/km) ning 125 kW/170 hj ja 350 Nm (L1 kaubiku ametlik kütusekulu vastavalt NEDC-tsüklile: linnas 7,4 l/100 km, maanteel 5,8 l/100 km, kombineeritud 6,3 l/100 km, ametlik CO2 heide kombineeritud tsüklis 165 g/km).

Täispakett: uue Insignia diiselmootorid

Järgnevalt leiate ülevaate Insignia praegusest diiselmootorite valikust. Kõik näitajad kehtivad mudelile Grand Sport sedaan.

 

 

 

Ametlik kütusekulu[3]

Ametlik CO2 heide kombineeritud tsüklis[4]

Mootorid

Võimsus

Pöördemoment

Linnas

Maanteel

Kombi-neeritud

Kombineeritud

1.6 diisel

81 kW (110 hj)

300 Nm

4,9 l

3,8 l

4,2 l

110 g/km

1.6 diisel
ECOTEC

81 kW (110 hj)

300 Nm

4,6 l

3,6 l

4,0 l

105 g/km

1.6 diisel

100 kW (136 hj)

320 Nm

5,2 l

4,0 l

4,5 l

118 g/km

2.0 diisel

125 kW (170 hj)

400 Nm

6,7 l

4,3 l

5,2 l

136 g/km

2.0 BiTurbo

154 kW (210 hj)

480 Nm

8,7 l

5,7 l

6,9 l

183 g/km

 

[1] Näitude vahemike selgitus: väikseim väärtus tähistab WLTP katsetsükli neljas etapis saadud madalaimat näitajat, mis saavutati madalaima kütusekuluga sõiduki versiooni ja nimetatud mootori/käigukasti kombinatsiooni puhul. Suurim väärtus tähistab WLTP katsetsükli neljas etapis saadud kõrgeimat näitajat, mis saavutati kõrgeima kütusekuluga sõiduki versiooni ja nimetatud mootori/käigukasti kombinatsiooni puhul. Selliselt saadud näitajad annavad hea ülevaate oodatavast igapäevasest kütusekulust.

[2] Antud näitajad põhinevad WLTP-tsüklil. Näitajad on määratud vastavalt dünamomeetril läbi viidud standardiseeritud sõidutsüklile. Igapäevased näitajad võivad erineda olenevalt sõidustiilist, kasutusviisist ja teistest teguritest.

[3] Kõik kütusekulu näitajad kehtivad diiselmootoritele ja on saadud NEDC tsüklis. Kõik näitajad kehtivad standardvarustusega EL baasmudelile. Nimetatud andmed määrati kindlaks vastavalt määrusele 2007/715/EÜ, võttes arvesse sõiduki tühimassi vastavalt määruses sätestatule.

[4] Kõik kütusekulu näitajad kehtivad diiselmootoritele ja on saadud NEDC tsüklis. Kõik näitajad kehtivad standardvarustusega EL baasmudelile. Nimetatud andmed määrati kindlaks vastavalt määrusele 2007/715/EÜ, võttes arvesse sõiduki tühimassi vastavalt määruses sätestatule.

go.to.top.button